Prezydent Miasta Gdyni
ogłasza otwarty konkurs ofert
na powierzenie lub wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu kształtowania
przyjaznej przestrzeni publicznej w 2017 roku.

 

 
 
I. Podstawa prawna konkursu.

1. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz
1817 ze zm.).
2. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t.: Dz.U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.).
3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych
wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U.
poz. 1300).
4. Uchwała NR XXVI/633/16 Rady Miasta Gdyni z dnia 23 listopada 2016 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy
miasta Gdyni z organizacjami pozarządowymi na rok 2017 r.

II . Ogłaszający konkurs.
 

Gmina Miasta Gdynia
Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia
telefon (centrala) (58) 66 88 000; fax: (58) 62 09 798
e-mail: umgdynia@gdynia.pl
www.gdynia.pl

III. Obsługa merytoryczna konkursu.
 

Pomorski Park Naukowo – Technologiczny Gdynia
Centrum Designu Gdynia
Budynek  IV, pokój B503
Al. Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
tel. +48 58 698 22 33
e-mail: info@centrumdesignu.gdynia.pl
www.centrumdesignu.gdynia.pl

 
IV. Podmioty uprawnione do ubiegania się o dotacje.

  1. Uprawnione do złożenia oferty są: 

 
1.1   Organizacje pozarządowe:
 
a)     niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy  o  finansach publicznych,
b)     niedziałające w celu osiągnięcia zysku,
c)     osoby prawne lub jednostki organizacyjne  nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa  przyznaje
zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy o  działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie.
lub następujące podmioty:
1.2   osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji
wolności sumienia i  wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
1.3   stowarzyszenia  jednostek samorządu terytorialnego,
1.4   spółdzielnie socjalne,
1.5   spółki  akcyjne i spółki  z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na
podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2010 r. Nr 127, poz. 857, z późn. zm),
które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację  celów statutowych oraz nie
przeznaczają zysku do podziału między swoich  udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

2.      Podmioty składające ofertę w otwartym konkursie ofert nie muszą posiadać statusu organizacji pożytku publicznego.

3.      Terenowe oddziały organizacji (nieposiadające osobowości prawnej) mogą złożyć ofertę wyłącznie za zgodą zarządu
głównego organizacji (tj. na podstawie pełnomocnictwa rodzajowego udzielonego przez zarząd główny). Natomiast
terenowe oddziały posiadające osobowość prawną mogą składać ofertę, niezależnie od zarządu głównego.

4.      Ogłoszenie o konkursie zostanie zamieszczone:

4.1   w skróconej treści w biuletynie Ratusz,
4.2   w pełnej treści w następujących mediach:
a)     Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdyni i Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia,
b)     na tablicy ogłoszeniowej w siedzibie GCOP w Gdyni i PPNT Gdynia,
c)     na stronie  internetowej Centrum Designu Gdynia www.centrumdesignu.gdynia.pl,
d)     na stronie internetowej Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia www.ppnt.pl,
e)     na stronie internetowej www.gdynia.pl.

 
V. Rodzaj zadania.

1.    Zadanie własne gminy o charakterze społecznie użytecznym.

2.    Nazwa zadania: kształtowanie przyjaznej przestrzeni publicznej.

3.    Cele merytoryczne zadania:

3.1   estetyzacja przestrzeni publicznej;
3.2   promocja dobrych praktyk projektowych z zakresu wzornictwa przemysłowego i grafiki użytkowej w przestrzeni
miejskiej,
3.3   stworzenie charakterystycznych punktów na mapie Gdyni, rozpoznawalnych przez mieszkańców miasta i turystów,
3.4   promocja Gdyni jako miasta przyjaznego mieszkańcom,
3.5   wzmocnienie poczucia tożsamości mieszkańców poprzez angażowanie ich w proces przekształceń,
3.6   zmiana sposobu użytkowania przestrzeni publicznej z użytkowania wadliwego społecznie na użytkowanie integrujące
społeczność,
3.7   sprzyjanie nawiązywania pozytywnych relacji społecznych,
3.8   propagowanie postawy odpowiedzialności za lokalną przestrzeń.
 

 
VI. Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych  na realizację zadania.

1.    Zleceniodawca zlecający zadanie zapewni przekazanie środków finansowych w formie dotacji
w okresie od  01.04.2017 r. do 31.12.2017 r.  do  kwoty 100.000,00 zł.

2.    Planowane kwoty mogą ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że:
2.1     zadanie można zrealizować mniejszym kosztem,
2.2     zaistnieje konieczność zmiany budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania
z ważnych  przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.

3.    Dotacja może być przeznaczona tylko na realizację zadania wskazanego w rozdziale V ogłoszenia.

 
VII. Zasady przyznawania dotacji.

1.    Wnioskowana kwota na realizację projektu może stanowić 100% planowanego budżetu zadania, ale przy ocenie ofert
brana będzie pod uwagę wysokość finansowego wkładu własnego deklarowana przez organizację.

2.    Jeden oferent może złożyć jedną ofertę.

3.    Dwie lub więcej organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie mogą złożyć ofertę wspólną.

4.    W ramach otwartego konkursu ofert może zostać  przyznana dotacja na więcej niż jedno zadanie.

5.    Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku podmiot wyłoniony w
konkursie ofert zobowiązany jest do przedstawienia korekty zakresu rzeczowego i finansowego realizowanego zadania.

6.    Środki finansowe przyznane podmiotowi na realizację zadania z zakresu kształtowania przyjaznej przestrzeni publicznej
       nie mogą być przeznaczone na finansowanie:
6.1   Przedsięwzięć, które są dofinansowane z budżetu Miasta lub jego funduszy celowych na podstawie odrębnych
przepisów,
6.2   pokrycia deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
6.3   zakupu budynków lub lokali, zakup gruntów,
6.4   zakupu środków trwałych (w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 15 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zm. oraz art. 16 a ust. 1 w zw. z art. 16 d ust. 1 ustawy z dnia 15
lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), których wartość
brutto przekracza 3.500 zł,
6.5   działalności gospodarczej podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego,
6.6   udzielania pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
6.7   działalności politycznej lub religijnej.

7.    Wydatki zaplanowane w ramach oferty muszą mieć ścisły związek merytoryczny z realizowanym zadaniem.

8.    Za koszty kwalifikowane uznaje się koszty:
8.1 niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z celem realizowanego zadania
8.2 spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasad uzyskania
najlepszych efektów z danych nakładów.

9.    Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością w zakresie opisanym w ofercie, zgodnie z zawartą umową
oraz z obowiązującymi standardami i przepisami.

10. Przy wydatkowaniu dotacji z budżetu miasta Gdyni Zleceniobiorca zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy
Prawo zamówień publicznych.

11. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

 
VIII. Termin  realizacji zadania.

Termin realizacji zadania obejmuje okres od dnia  01.04.2017 r. do dnia  31.12.2017 r.

Czytaj dalej

; ;