Przypominamy o obowiązku informacyjnym, który powinien być już znany organizacjom pożytku z ubiegłorocznych kampanii jednoprocentowych. W 2017 roku zasady informowania są precyzyjniejsze dzięki rozporządzeniu. Ulotki, plakaty i inne materiały trzeba będzie zaktualizować.

To już drugi rok, kiedy OPP korzystające z alokacji muszą informować w swoich materiałach reklamowych o ich finansowaniu z 1 procenta. A także drugi rok, w którym programy komputerowe przeznaczone do rozliczeń z fiskusem muszą zawierać informację o tym, czy umożliwiają swobodne wskazanie organizacji, której przekażemy 1 procent. Oba wymogi wprowadziła nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, uchwalona w sierpniu 2015 r. (Rok po nowelizacji pożytku. Jakie zmiany? Przypominamy).

Przy ubiegłorocznych kampaniach jednoprocentowych (przy rozliczeniach z urzędem skarbowym za 2015 r.) nowe obowiązki informacyjne opisane były tylko w ustawie. Nie zdążono na czas przygotować rozporządzenia. W tym roku mamy już rozporządzenie – opublikowano je w lipcu 2016 r. Przy rozliczeniach za 2016 r. wiadomo więc będzie, jak ma wyglądać informacja o finansowaniu reklamy oraz o możliwościach programów do rozliczeń.

Czytaj dalej

; ;