ngoFundacje i stowarzyszenia mogą skorzystać ze środków na promocję w Internecie dzięki Google Ad Grants. Co miesiąc jest do wykorzystania aż 10000 dolarów! Dowiedz się, jakie kryteria należy spełnić, aby zdobyć te środki.

Ad Words na start

Google Ad Words to reklama w wyszukiwarce Google polegająca na wyświetlaniu linków sponsorowanych jako pierwszych na liście wyników wyszukiwania. Standardowo trzeba za nią płacić. W zależności od słów kluczowych i oczekiwanych rezultatów mogą to być skromne budżety lub iście bajońskie sumy. Tymczasem organizacje pozarządowe mogą skorzystać z tej formy reklamy zupełnie za darmo.

Dla kogo Google Ad Grants?

Po pierwsze lokalizacja. Darmowa reklama dla stowarzyszeń i fundacji jest dostępna w 50 krajach świata, wśród których oczywiście jest Polska. Drugie z kryteriów ma charakter formalny i określa prawną podstawę funkcjonowania podmiotu. Stowarzyszenia i fundacje oczywiście muszą być zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba posiadać statusu Organizacji Pożytku Publicznego, aby starać się o grant na reklamę. Jest to szczególnie istotne z perspektywy nowo zarejestrowanych organizacji, bo zwykle na starcie najtrudniej o fundusze, a status OPP można uzyskać dopiero po dwóch latach działalności i spełnieniu szeregu innych wymogów.

Dlaczego warto?

Google Ad Grants to najprostsza i najtańsza forma skutecznej reklamy w Internecie. Jej podstawowa i największą zaletą jest fakt, że dociera tylko do osób, które interesują się określoną tematyką.

Jak to działa w praktyce? Jeśli użytkownik korzystając z wyszukiwarki Google poszukuje np. informacji na temat schronisk dla zwierząt, automatycznie zostaną będą mu się wyświetlać reklamy fundacji i stowarzyszeń zajmujących się dbaniem o zwierzęta.

Jak mówi Janusz Wala, właściciel Online Group, dzięki Google Ad Grants można stworzyć dobrze sprofilowaną reklamę, która trafi do optymalnej grupy odbiorców. To szczególnie ważne w przypadku fundacji i stowarzyszeń, które nie dysponują dużymi budżetami, a zależy im na promowaniu swojej działalności.

Jest grant!

Po otrzymaniu grantu na reklamę Google nie można zbyt długo zwlekać ze startem kampanii. Jeśli w ciągu pół roku nie zostanie ona uruchomiona, grant przepadnie i całą procedurę kwalifikacji trzeba będzie rozpocząć na nowo. Przeprowadzenie kampanii może być zrealizowane własnymi siłami lub zlecone profesjonalistom z zewnętrznej agencji, w zależności od stopnia marketingowego zaawansowania członków organizacji.

Google Ad Grants to duża szansa na łatwe zaistnienie w sieci i przebicie się ze swoim komunikatem w internetowym szumie informacyjnym. W zasadzie skorzystanie z tej formy promocji ma tylko jedną wadę: w każdej chwili i bez jakiegokolwiek uzasadnienia Google może ją zakończyć. Dlatego też warto skorzystać, póki program jest jeszcze aktywny i przekuć to sukces prowadzonej organizacji.

Za: NGO

; ;