Ad Words na start
Google Ad Words to reklama w wyszukiwarce Google polegająca na wyświetlaniu linków sponsorowanych jako pierwszych na liście wyników wyszukiwania. Standardowo trzeba za nią płacić. W zależności od słów kluczowych i oczekiwanych rezultatów mogą to być skromne budżety lub iście bajońskie sumy. Tymczasem organizacje pozarządowe mogą skorzystać z tej formy reklamy zupełnie za darmo.
Dla kogo Google Ad Grants?
Po pierwsze lokalizacja. Darmowa reklama dla stowarzyszeń i fundacji jest dostępna w 50 krajach świata, wśród których oczywiście jest Polska. Drugie z kryteriów ma charakter formalny i określa prawną podstawę funkcjonowania podmiotu. Stowarzyszenia i fundacje oczywiście muszą być zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba posiadać statusu Organizacji Pożytku Publicznego, aby starać się o grant na reklamę. Jest to szczególnie istotne z perspektywy nowo zarejestrowanych organizacji, bo zwykle na starcie najtrudniej o fundusze, a status OPP można uzyskać dopiero po dwóch latach działalności i spełnieniu szeregu innych wymogów.
Dlaczego warto?
Google Ad Grants to najprostsza i najtańsza forma skutecznej reklamy w Internecie. Jej podstawowa i największą zaletą jest fakt, że dociera tylko do osób, które interesują się określoną tematyką.
Jak to działa w praktyce? Jeśli użytkownik korzystając z wyszukiwarki Google poszukuje np. informacji na temat schronisk dla zwierząt, automatycznie zostaną będą mu się wyświetlać reklamy fundacji i stowarzyszeń zajmujących się dbaniem o zwierzęta.
Jak mówi Janusz Wala, właściciel Online Group, dzięki Google Ad Grants można stworzyć dobrze sprofilowaną reklamę, która trafi do optymalnej grupy odbiorców. To szczególnie ważne w przypadku fundacji i stowarzyszeń, które nie dysponują dużymi budżetami, a zależy im na promowaniu swojej działalności.
Jest grant!
Po otrzymaniu grantu na reklamę Google nie można zbyt długo zwlekać ze startem kampanii. Jeśli w ciągu pół roku nie zostanie ona uruchomiona, grant przepadnie i całą procedurę kwalifikacji trzeba będzie rozpocząć na nowo. Przeprowadzenie kampanii może być zrealizowane własnymi siłami lub zlecone profesjonalistom z zewnętrznej agencji, w zależności od stopnia marketingowego zaawansowania członków organizacji.
Google Ad Grants to duża szansa na łatwe zaistnienie w sieci i przebicie się ze swoim komunikatem w internetowym szumie informacyjnym. W zasadzie skorzystanie z tej formy promocji ma tylko jedną wadę: w każdej chwili i bez jakiegokolwiek uzasadnienia Google może ją zakończyć. Dlatego też warto skorzystać, póki program jest jeszcze aktywny i przekuć to sukces prowadzonej organizacji.
Za: NGO
; ;